Kaleid
World In My Eyes
Halo
Shake The Disease
Everything Counts
Master And Servant
Never Let Me Down Again
Waiting For The Night
Here Is The House
Little 15
Clean
Stripped
Policy Of Truth
Enjoy The Silence
Strangelove
Personal Jesus
Black Celebration
A Question Of Time
Construction Time Again – 1
Some Great Reward – 1
The Singles 81>85 – 1
Black Celebration – 4
Music For The Masses – 5
Violator – 8
Razem: 20
LEG: 1 | Koncert nr: 013
Data: 1990.06.18 (sobota)
Lokalizacja: Radio City Music Hall, 1260 6th Ave, Nowy Jork, NY 10020, USA
Support: Nitzer Ebb
Publiczność: nominalna: 5,933 / faktyczna: 5,933 (100%)
Bootleg: tak / 1
Komentarz: Do Nowego Jorku zespół przybył już 14.06 zaraz po koncercie w Filadelfii. Następnego dnia miał się odbyć jeden z największych koncertów depeche MODE na tej trasie – w East Rutherford zespół miał wystąpić na Stadionie Gigantów (54 000 widzów pojemności). Tak naprawdę należy traktować go, jako kolejny koncert nieopodal Nowego Jorku. Oba miasta leżą blisko siebie, choć w różnych Stanach. Jeżeli dM robi np. dwa koncerty w Madison Square Garden, a potem jeden w East Rutherford lub Wantagh, to właściwie są to 3 noce w Nowym Jorku. Tak też jest i tym razem. Stąd właśnie inna setlista (jedyna w swoim rodzaju po stronie Martina), niż pozornie można by zakładać, że powinno być inaczej.
Jednak nie było by nic zaskakującego w tym koncercie, gdyby nie… sam koncert. Po gigantycznym występie na stadionie, zespół zakontraktował obiekt dla 5000 widzów, dla 10% audytorium z East Rutherford 1990.06.16. Przeszło 10x mniejsze audytorium. Co więcej studiując Tour Itinerary z tej trasy można dojść do wniosku, że koncert w Radio City Music Hall został zrobiony ad hoc, a na pewno jeszcze nie było dograne wszystko, gdy ten dokument poszedł do druku. Koncert został ogłoszony dopiero po tym, jak ruszyła trasa. Ostatni raz depeche MODE wystąpili w tym miejscu podczas BLACK CELEBRATION TOUR i było to właściwie 4 lata wcześniej. Też w czerwcu tylko 3x między 6 a 8 czerwca.
depeche MODE czynią ten koncert wyjątkowy jeszcze z innego powodu. Tak naprawdę Martin to robi swoim setem akustycznym. Jest to jedynie wykonanie tej kombinacji akustyków na tej trasie. Debiut Sceniczny Little 15 [3]. Pierwsze wykonanie w historii i jedno z niewielu jako takie. Zresztą Here Is The House [20] debiutuje ledwo parę dni wcześniej w Bostonie.
Z tego koncertu pochodzi bootleg o parszywej jakości, nie pełny, ale na pewno oryginalny i jedyny w swoim rodzaju.
W dniu koncertu fotografka Elsa Trillat zrobiła sesję zdjęciową z zespołem.
Halo – the story behind depeche MODE’s classic album Violator, Kevin May and David McElroy, 2022, str. 358.
Po koncercie natomiast Anton zrobił indywidualne sesje zdjęciowe z każdym z członków zespołu. To właśnie wtedy powstały ikoniczne zdjęcia na tle Nowego Jorku, w tym World Trade Center. Część z tych zdjęć posłużyła potem jako fotografie okładkowe singla World In My Eyes [88].
dM were in NYC so I flew there to shoot individail pictures for the 4 single sleeves we planned for World In My Eyes. I had this symbol in mind to tie the tour photograpy together. The one with Martin on the left (not used at the time) has since gotten a depth we never anticipated as it show the World Trade Center.
Anton Corbijn, June 1990 Nowy Jork, DMAC, str. 132-133.
Co ciekawe, kiedy trasa była szykowana ten koncert nie był jeszcze do końca dograny. Dokumentacja, którą posiadam nie zawiera szczegółów technicznych tego koncertu, mimo że wcześniejsze i późniejszy koncert mają pełną specyfikację wydarzenia. A na koszulkach trasowaych koncert nie został uwzględniony.
Koncert w Nowym Jorku został ogłoszony bardzo późno, bo na wczesnych ogłoszeniach prasowych, jeszcze nie występował. Jedynym koncertem w okolicy był ten z 16 czerwca.