Przyszła pora na pozaglądanie do finansów trzeciej nogi MEMENTO MORI WORLD TOUR. Ile fani wydali na bilety? Jaka była frekwencja na koncertach depeche MODE?
- W pierwszej części skupiłem się na utworach,
- W drugiej części skupiam na setlistach,
- W trzeciej części skupiam się na finansach.
Zanim odpowiem Wam na te nurtujące Was pytania, najpierw trochę wyjaśnień i doprecyzowań. Zacznijmy od Europy…
Dlaczego nie było takiego zestawienia z Europy po zakończeniu 2. nogi?
Odpowiedź jest tyleż prosta, co skomplikowana. W skrócie, ponieważ dane z Europy nie zostały ujawnione, ani publicznie, ani niepublicznie. Jestem w posiadaniu jedynie potwierdzonych danych z 6. koncertów: Paryż, Londyn, 2x Berlin i 2x Düsseldorf. To ile fani wydali na koncerty depeche MODE w Ameryce Północnej? Poniższe zestawienie to dane skonsolidowane. Tekst o frekwencji i finansach z Europy 2023 być może ciągle przed nami 😉
Kryteria (Criteria) | LEG 2 |
---|---|
Zaraportowane przychody (Reported Revenue) | $ 29.057.886,00 |
Raportowana sprzedaż biletów (Reported Tickets Sold) | 356.063 |
Zgłoszona pojemność obiektów (Reported Capacity) | 351.429 |
Procent sprzedaży (Percentage Sold) | 98,70% |
Średni przychód (Average Revenue) | $ 4.842.981,00 |
Średnia sprzedanych biletów (Average Tickets Sold per concert) | 58.572 |
Średnia cena biletu (Average Price) | $ 82,68 |
Zaraportowane koncerty (Total Reports) | 6 |
O ile koncerty w Berlinie były wyprzedane, to po koncertach w Düsseldorfie zostało łącznie 2296 niesprzedanych biletów.
Dla przypomnienia dane o sprzedaży, które możecie przeczytać np. na stronach Billboardu, to nie jest dochód, ani tym bardziej zysk depeche MODE. Tych pieniędzy zespół nie bierze sobie do kieszeni. Powyższe dane to jest przychód organizatora koncertu. W każdym przypadku zespół ma nienaruszalne wynagrodzenie za koncert, które otrzymuje z zebranej kwoty. Natomiast z przychodu organizator pokrywa koszty organizacji (takie jak druk biletów, wynajem obiektu, ochronę, promocję, wynagrodzenie zespołu, pracę ludzi zatrudnionych przez organizatora w czasie koncertu itp.) To tak w skrócie.
Więcej danych o Europie nie posiadam. Jak ktoś chce poczytać bardziej szczegółowych danych o jednym z tych 4. koncertów, to zapraszam do przestudiowania danych z każdego z tych koncertów np. Düsseldorf 2023.06.04 lub Berlin 2023.07.07.
Jaka była frekwencja na 3. nodze?
30. czerwca opublikowałem tekst o cząstkowej sprzedaży biletów przed startem trasy w Ameryce Północnej. Jeżeli ktoś nie czytał tego tekstu, to sugeruję wrócić do niego, zanim pójdziemy dalej z analizą.
Dobrze, przejdźmy w takim razie do omówienia tematu sprzedaży biletów i pieniędzy, jakie sprzedaż ta przyniosła. Nie posiadam pełnych danych o sprzedaży biletów ze wszystkich koncertów. Na 35 zagrane koncerty mam dane o 34 koncertach. Do tego jedynie z 29 koncertów posiadam pełne dane, z 5 koncertów to dane opublikowane jako cząstkowe jeszcze przed startem trasy.
Popatrzmy w takim razie na kilka topek z zakończonej części. Na początku top 10 największych koncertów trasy pod względem frekwencji:
LEG 3 | Frekwencja | Miasto (Data) |
---|---|---|
1 | 64.637 | Mexico City 2023-09-21 |
2 | 64.637 | Mexico City 2023-09-23 |
3 | 64.637 | Mexico City 2023-09-25 |
4 | 15.642 | Montreal 2023-11-03 |
5 | 15.142 | Las Vegas 2023-12-01 |
6 | 15.142 | San Francisco 2023-12-03 |
7 | 15.019 | Detroit 2023-11-08 |
8 | 14.867 | New York 2023-10-28 |
9 | 14.812 | Toronto 2023-11-05 |
10 | 14.752 | New York (Brooklyn) 2023-10-21 |
Top koncertami trasy były 3 noce w Mexico City. To były generalnie jedne z największych koncertów na całej trasie, nie tylko podczas 3. nogi. Obiekty, na których depeche MODE grali w Ameryce Północnej podczas tej trasy to, był głównie przedział między 12.000+, a 15.000 tysięcy widzów. Z zaraportowanych koncertów jedynie 3 nie były wyprzedane:
- Orlando 2023.10.10 – na 13.607 nie sprzedało się 355 biletów (97,39%)
- Filadelfia 2023.10.25 – na 13.396 nie sprzedało się 1060 biletów (92,09%)
- Boston 2023.10.31 – na 13.007 nie sprzedało się 352 biletów (97,29%)
Ile fani wydali na koncerty depeche MODE w Meksyku, USA i Kanadzie?
Nie będzie zaskoczeniem, że największy przychód z koncertów był w Meksyku. Każdy pozostały koncert kształtował się w okolicach 2,5 mln USD i poniżej. Pewnie będą niewielkie przetasowania, choć tak po prawdzie, do pełni szczęścia brakuje tu pełnych danych z jedynie 5. koncertów oraz potwierdzenia faktu, że praktycznie wszystkie koncerty na trasie miały status wyprzedanych. O czym ochoczo informowali operatorzy hal przed poszczególnymi koncertami.
LEG 3 | Przychody | Miasto (Data) |
---|---|---|
1 | $5.133.922,67 | Mexico City 2023-09-21 |
2 | $5.133.922,67 | Mexico City 2023-09-23 |
3 | $5.133.922,67 | Mexico City 2023-09-25 |
4 | $2.571.362,00 | New York 2023-10-28 |
5 | $2.547.369,00 | Las Vegas 2023-12-01 |
6 | $2.494.964,00 | Los Angeles 2023-12-17 |
7 | $2.494.964,00 | Los Angeles 2023-12-15 |
8 | $2.470.116,00 | San Francisco 2023-12-03 |
9 | $2.449.228,00 | New York (Brooklyn) 2023-10-21 |
10 | $2.367.512,00 | Seattle 2023-11-26 |
To, gdzie było najdrożej i gdzie było najtaniej na trasie? Podane poniżej wartości są uśrednionym kosztem na osobę [USD/os.]
LEG 3 | Średni koszt [USD/os.] | Miasto (Data) |
---|---|---|
1 | 176,56 | San Diego 2023-12-08 |
2 | 176,56 | San Diego 2023-12-06 |
3 | 176,49 | Austin 2023-09-29 |
4 | 173,56 | Los Angeles 2023-12-17 |
5 | 173,56 | Los Angeles 2023-12-15 |
6 | 172,96 | New York 2023-10-28 |
7 | 168,23 | Las Vegas 2023-12-01 |
8 | 166,03 | New York (Brooklyn) 2023-10-21 |
9 | 164,87 | Dallas 2023-10-01 |
10 | 163,39 | Nowy Orlean 2023-10-07 |
Poniżej koncerty od najtańszego rosnąco.
LEG 3 | Średni koszt [USD/os.] | Miasto (Data) |
---|---|---|
1 | 77,05 | Edmonton 2023-11-21 |
2 | 79,43 | Mexico City 2023-09-21 |
3 | 79,43 | Mexico City 2023-09-23 |
4 | 79,43 | Mexico City 2023-09-25 |
5 | 83,34 | Montreal 2023-11-03 |
6 | 111,03 | Toronto 2023-11-05 |
7 | 127,80 | Detroit 2023-11-08 |
8 | 132,07 | Nashville 2023-10-19 |
9 | 137,53 | Orlando 2023-10-10 |
10 | 144,77 | Washington DC 2023-10-23 |
Na koniec skumulowane dane dla całej 3. nogi (z 20 koncertów mamy pełne dane, z 11 koncertów raportuję dane cząstkowe). Zestawienie, jak z początku tekstu dla Europy, tym razem dla USA, Kanady i Meksyku:
Kryteria | LEG 3 |
---|---|
Zaraportowane przychody (Reported Revenue) | $ 69.591.382,00 |
Raportowana sprzedaż biletów (Reported Tickets Sold) | 613.195 |
Zgłoszona pojemność obiektów (Reported Capacity) | 621.865 |
Procent sprzedaży (Percentage Sold) | 98,61% |
Średni przychód (Average Revenue) | $ 2.399.702,83 |
Średnia sprzedanych biletów (Average Tickets Sold per concert) | 21.145 |
Średnia cena biletu (Average Price) | $113,49 |
Zaraportowane koncerty (Total Reports) | 29 (35) |
Cały tekst będę aktualizował, w miarę pojawiania się nowych raportów do momentu, aż będę dysponował pełnią danych zaraportowanych przez organizatorów koncertów.
Dane, na podstawie których stworzyłem powyższy tekst, pochodzą raportów Live Nation, które później są m.in. publikowane przez branżowe media np. Billboard. Na pewnym etapie są to dane płatne lub niepubliczne, choć nie objęte jakimiś klauzulami poufności. Wybór danych, część działań i wnioski są mojego autorstwa.
Fotografie autorstwa Ashley Osborn wykonane podczas koncertu w Inglewood 2023.12.12.
A to nie jest tak, że to klient dopłaca do wydruku biletu? Jesteśmy w epoce biletów elektronicznych.