LEG: 3 | Koncert nr: 066 Data: 1981.07.29 (środa) Lokalizacja: The Bridgehouse Club, Bidder Street, Canning Town, Londyn, E16 4ST, UK Support: Voice of Reason Publiczność: nominalna: ok. 200 / faktyczna: ok. 200
Bootleg: tak / 1
Komentarz: 29 lipca był bardzo ważnym dniem w historii Zjednoczonego Królestwa. Tego dnia książę Karol i księżna Diana wzięli ślub. Londyn był zawalony poddanymi z całego królestwa, jak i koronowanymi i wybieralnymi głowami państw z całego świata.
Dla depeche MODE też był, to super ważny dzień, ponieważ wystąpili po raz pierwszy w Top Of The Pops z kawałkim New Life. Zespół musiał przebić się przez Londyn ze studia TV do dzielnicy Canninng Town, metrem z klawiszami na kolanach, aby móc wystąpić po raz kolejny w klubie Bridgehouse.
Jeden z kilku znanych koncertów zagranych jako MODEPECHE, tak były publikowane ogłoszenia w prasie muzycznej. Wg relacji Summer 1981 Intro [13] nie zostało zagrane na tym koncercie ze względu na póxne przybycie dM z TOTP i bardzo krótką próbę. Nie było czasu na próbę i Intro ponieważ w klubie była już publiczność która zapłaciła za bilety zobaczyć nowy, nieznany zespół.
LEG: 0 | Koncert nr: 015 Data: 1980.10.30 (czwartek) Lokalizacja: The Bridgehouse Club, Bidder Street, Canning Town, Londyn, E16 4ST, UK Support: Zeitgeist Publiczność: nominalna: ok. 1,000 / faktyczna: przeszło 1,000+
Bootleg: tak / 1
Komentarz: To jest najstarszy koncert na którym zarejestrowano bootleg. Do tego był to soundboard, czyli oznacza to, że nagranie wypłynęło z wnętrza szeroko pojętego zespołu.
Dave przedstawia ostatnią kawałek Dreaming Of Me [15], jako Dreams Of Me. Numer The Price Of Love [18] autorstwa The Everly Brothers we wczesnym wykonaniu. Tomorrow’s Dance [2] i Reason Man [2] – jedne z dwóch znanych wykonań tych numeru.
LEG: 0 | Koncert nr: 001 Data: 1980.05.30 (piątek) Lokalizacja: Paddocks Community Center, Laindon, Essex, UK Support przed: The French Look Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bootlegi: nie / 0
Komentarz: Pierwszy koncert duetu Composition Of Sound. W tym zespole nie było jeszcze Dave’a i nie było jeszcze Martina… formalnie. Obaj byli na tych koncertach, ale ich rola była inna, niż tego moglibyśmy się spodziewać. Martin tak na prawdę był jeszcze niedookreslony, bo występował równocześnie w The French Look. Natomiast Dave był uczestnikiem tego koncertu, ale jako techniczny i odpowiadał za oświetlenie dla obu zespołów. Warto też zauwazyć, że Andy grał tego wieczoru na gitarze basowej, a nie na klawiszach. Zespół wystąpił w składzie automat perkusyjny plus dwa syntezatory i bass.
Natomiast osobą, kóra jest kompletnie pomijana w historii depeche MODE była osoba, kórą można określić jako piąty depeche – Rob Marlow
Wydarzenie, które jest opisywane jako pierwszy koncert Composition Of Sound, jest w istocie prywatną imprezą Deb Danahay – znajomej Vince’a Clarke’a.
Speak & Spell – 1 Construction Time Again – 1 The Singles 81 > 85 – 1 Black Celebration – 1 Music For The Masses – 2 Violator – 4 Songs Of Faith And Devotion – 2 Ultra – 1 Exciter – 1 Playing The Angel – 8 Razem: 22
LEG: 2 | Koncert nr: 075 Data: 2006.03.30 (czwartek) Lokalizacja: M.E.N. Arena, Victoria Station Approach, Hunts Bank, Manchester M3 1AR, UK Support: The Bravery Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Speak & Spell – 1 A Broken Frame – 1 Construction Time Again – 1 Black Celebration – 1 Music For The Masses – 2 Violator – 4 Songs Of Faith And Devotion – 2 Ultra – 1 Exciter – 1 Playing The Angel – 8 Razem: 22
LEG: 2 | Koncert nr: 077 Data: 2006.04.02 (niedziela) Lokalizacja: Wembley Arena, Arena Square, Engineers Way, Londyn HA9 0AA, UK Support: The Bravery Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Speak & Spell – 1 Construction Time Again – 1 The Singles 81 > 85 – 1 Black Celebration – 1 Music For The Masses – 2 Violator – 4 Songs Of Faith And Devotion – 2 Ultra – 1 Exciter – 1 Playing The Angel – 8 Razem: 22
LEG: 2 | Koncert nr: 078 Data: 2006.04.03 (poniedziałek) Lokalizacja: Wembley Arena, Arena Square, Engineers Way, Londyn HA9 0AA, UK Support: The Bravery Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
LEG: 1 | Koncert nr: 000 Data: 1998.08.27 (czwartek) Lokalizacja: Three Mills Island Studios, Three Mill Lane, Londyn E3 3DU, UK Support: – Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bootleg: nie / 0
Komentarz: Trzy dni prób w Londynie poprzedziło programowanie klawiszy. Zespół postawił na sprawdzone metody i sprzęt znany z poprzedniej trasy:
Martin – 2x gitary Knight (Gretsch Anniversary – kopie) / 1x Gretsch Tennessee Rose / 2x Emax II na scenie. 2x samplery Akai S3000XL za sceną komunikujące się z klawiszami po szynie MIDI.
Andy – 2x Emax II na scenie. 2x samplery Akai S3000XL za sceną komunikujące się z klawiszami po szynie MIDI
Peter – Roland A90 / Roland JP8000 / Roland JD800 – na scenie. Moduły Roland JV 1080 / 2x samplery Akai S3000XL za sceną komunikujące się z klawiszami po szynie MIDI.
Christian – Zestaw perkusyjny Sonor. Mocno zmodyfikowany pod potrzeby Christiana, tzw custom built.
LEG: 1 | Koncert nr: 000 Data: 1998.08.26 (środa) Lokalizacja: Three Mills Island Studios, Three Mill Lane, Londyn E3 3DU, UK Support: – Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bootleg: nie / 0
Komentarz: Sezon na promocję rozpoczął się 1998.04.20 od konferencji prasowej w Kolonii. W połowie lipca rozpoczęły się zdjęcia do clipu Only When I Lose Myself [64] i sesje zdjęciowe, a z początkiem sierpnia seria wywiadów dla europejskich TV, stacji radiowych i gazet. Wywiady potrwały praktycznie do rozpoczęcia prób przed trasą.
Równolegle do tego trwał proces programowania sprzętu z myślą o trasie tak, aby wejść w proces prób bez niepotrzebnych przestojów.
Odsyłam od 37 numeru BONG, który praktycznie w całości jest poświęcony trasie, promocji i wszystkiego, co się działo wokół składanki, singla i koncertów w 1998 roku. O czym mogliście przeczytać przy okazji pierwszego dnia prób.
LEG: 1 | Koncert nr: 000 Data: 1998.08.25 (wtorek) Lokalizacja: Three Mills Island Studios, Three Mill Lane, Londyn E3 3DU, UK Support: – Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bootleg: nie / 0
Komentarz: Zespół w nowym składzie rozpoczął finalny okres prób w ostatnim tygodniu sierpnia. Właściwie tuż przed samym rozpoczęciem trasy w Europie.
The production rehearsals took place during the last week of August at Three Mills Island Studios in East London. The run through the set commenced each day at 3 pm and lasted for over two hours, giving everyone an opportunity to see what needed to be changed or improved on the sound, lights, projection, instrumentation etc. Apart from the rehearsals, the Band had to complete interviews for the Estonian media and several US tabloids – Boston Globe, Washington Post, Launch, San Diego Tribune and Denver Post, to name a few.
BONG 37, str. 7 / 14-15
Dla jasności to nie było tak, że zespół koncertowy pracował jedynie 2-3 h dziennie. Po każdym dniu powstawała lista poprawek, które potem były nanoszone, następnie po przybyciu trójki z Basildon następowało sprawdzenie tego, co zostało uzgodnione i poprawione. Dotyczyło to zarówno kwestii muzycznych, jak i pozostałych elementów planowanego spektaklu muzycznego.