Archiwa tagu: Rayleigh

1980-11-29, Rayleigh, UK

< 1980-11-14 Southend-On-SeaLondyn 1980-12-01 >

Setlista niepotwierdzona *


LEG: 0 | Koncert nr: 019
Data: 1980.11.29 (sobota)
Lokalizacja: The Crocs – Glamour, 19-23 High St, Rayleigh SS6 7EW, Rayleigh, UK
Support:
Publiczność: nominalna: – / faktyczna: – (100%)

Bootlegi: nie / 0

Komentarz:

* Z tego koncertu nie jest znany bootleg, ani nie jest znana setlista. Wobec dużej zmienności setlisty na tej trasie nie zamieściłem żadnego z granych wariantów.


EARLY GIGS
MODEontheROAD
STATYSTYKI TRAS
BACKSTAGE / FANZONE
BOOTLEGS

1980-11-08, Rayleigh, UK

< 1980-10-30 LondynLondyn 1980-11-12 >

Setlista niepotwierdzona *


LEG: 0 | Koncert nr: 016
Data: 1980.11.08 (sobota)
Lokalizacja: The Crocs – Glamour, 19-23 High St, Rayleigh SS6 7EW, Rayleigh, UK
Support:
Publiczność: nominalna: – / faktyczna: – (100%)

Bootlegi: nie / 0

Komentarz:

* Z tego koncertu nie jest znany bootleg, ani nie jest znana setlista. Wobec dużej zmienności setlisty na tej trasie nie zamieściłem żadnego z granych wariantów.


EARLY GIGS
MODEontheROAD
STATYSTYKI TRAS
BACKSTAGE / FANZONE
BOOTLEGS

1980-10-25, Rayleigh, UK

< 1980-10-23 LondynLondyn 1980-10-29 >

Setlista niepotwierdzona *


LEG: 0 | Koncert nr: 013
Data: 1980.10.25 (sobota)
Lokalizacja: The Crocs – Glamour, 19-23 High St, Rayleigh SS6 7EW, Rayleigh, UK
Support:
Publiczność: nominalna: – / faktyczna: – (100%)

Bootlegi: nie / 0

Komentarz:

* Z tego koncertu nie jest znany bootleg, ani nie jest znana setlista. Wobec dużej zmienności setlisty na tej trasie nie zamieściłem żadnego z granych wariantów.


EARLY GIGS
MODEontheROAD
STATYSTYKI TRAS
BACKSTAGE / FANZONE
BOOTLEGS

1980-10-11 Rayleigh, UK

< 1980-09-24 LondynLondyn 1980-10-16 >

Setlista niepotwierdzona *


LEG: 0 | Koncert nr: 010
Data: 1980.10.11 (sobota)
Lokalizacja: The Crocs – Glamour, 19-23 High St, Rayleigh SS6 7EW, Rayleigh, UK
Support:
Publiczność: nominalna: – / faktyczna: – (100%)

Bootlegi: nie / 0

Komentarz: Powrót do Crocks już jako depeche MODE.

* Z tego koncertu nie jest znany bootleg, ani nie jest znana setlista. Wobec dużej zmienności setlisty na tej trasie nie zamieściłem żadnego z granych wariantów.


EARLY GIGS
MODEontheROAD
STATYSTYKI TRAS
BACKSTAGE / FANZONE
BOOTLEGS

1980-09-20, Rayleigh, UK

< 1980-08-30 RayleighLondyn 1980-09-24 >

Television Set
Photographic
Tomorrow’s Dance
The Price Of Love
Reason Man
And Then I Kissed Her
Big Muff
Ice Machine
Radio News
Dreaming Of Me


Wczesne utwory – 6
Speak & Spell – 4
Razem: 10

LEG: 0 | Koncert nr: 008
Data: 1980.09.20 (sobota)
Lokalizacja: The Crocs – Glamour Club, 19-23 High St, Rayleigh SS6 7EW, Rayleigh, UK
Support:
Publiczność: nominalna: – / faktyczna: – (100%)

Bootlegi: nie / 0

Komentarz: Prawie trzy tygodnie minęło od ostatniego koncertu Composition Of Sound. Panowie ciągle pracowali łącząc życie zawodowe z hobby, jakim ciągle było granie w zespole.

Gdzieś w tym czasie Andy zamienił bass na klawisz, było to monofoniczny Moog. W wywiadzie dla Die Welt tak Andy opowiadał o tym momencie.

Do tamtej pory grałem wyłącznie na basie, nigdy wczesniej nie tknąłem klawiszy. A tak na prawdę to i na basie grałem raczej niewiele. A potem przyszedł Vince i powiedział: „Dalej będziesz grać na basie, ale tym razem już na syntezatorze.” No to sobie taki kupiłem”

Andy Fletcher w Die Welt

Ten koncert jest ważny z jeszcze jednego faktu. Tego dnia umarło Composition Of Sound. Taki zespół przeszedł do historii. Od następnego koncertu narodziło się depeche MODE

Setlista wyłapana w filmie dokumentalnym Making The Universe – album z pamiątkami Martina.


EARLY GIGS
MODEontheROAD
STATYSTYKI TRAS
BACKSTAGE / FANZONE
BOOTLEGS

1980-08-30, Rayleigh, UK

< 1980-08-16 RayleighRayleigh 1980-09-20 >

Setlista niepotwierdzona *

LEG: 0 | Koncert nr: 007
Data: 1980.08.30 (sobota)
Lokalizacja: The Crocs – Glamour Club, 19-23 High St, Rayleigh SS6 7EW, Rayleigh, UK
Support przed: Soft Cell
Publiczność: nominalna: – / faktyczna: – (100%)

Bootlegi: nie / 0

Komentarz: Drugi koncert w The Crocs. Tym razem nie jako gwiazda, ale jako support. Composition Of Sound zagrali przed Soft Cell – wschodzącej gwiazdy ze stajni StevO Pearce’a.

To właśnie te regularne koncerty w jednym z najmodniejszych klubów w okolicy sprawiły, że grupa szybko zyskała fanów. Kilka występów w krótkim odstępie czasowym w tym samym lokalu to w tamtych czasach nic niezwykłego – właściciele pubów i klubów dbali o rozrywkę dla stałych gości, a jednocześnie chcieli przyciągnąć nową publiczność. A to właśnie zyskująca na popularności muzyka elektorniczna zachwycała co raz więcej ludzi. Zaespoły czesto grały set z przerwą, żeby publika mogła uzupełnić napoje albo żeby po prostu wydłużyć całe wydarzenie.

depeche MODE Live, Sascha Lange & Denis Burmeister, str. 13

* Z tego koncertu nie jest znany bootleg ani nie jest znana setlista. Nie ma również szczątkowych relacji przytaczających wiarygodnie zagrane utwory.

MARC ALMOND Early on, we played a gig with Depeche Mode at Crocs, their home turf, and we got pelted with coins by some other 80’s artists who were there. Depeche had great equipment and good outfits; we were a mess, the poor northerners.


MARC ALMOND Na początku zagraliśmy koncert z Depeche Mode w Crocs, ich macierzystym klubie, i zostaliśmy obrzuceni monetami przez innych artystów z lat 80., którzy tam byli. Depeche mieli świetny sprzęt i dobre stroje; my byliśmy w rozsypce, biedni ludzie z północy.

Marc Almond (Soft Cell) w Conform to Deform (Wesley Doyle), str. 37

DAVE BALL I’d watched Depeche Mode soundcheck and they were so tight. They were the local boys and were fantastic; we were the out-of-town headliners and we were dreadful. People were chucking pennies and laughing at us. We had to get our act together after that, so we went back to the drawing board.


DAVE BALL Oglądałem próbę dźwięku Depeche Mode i byli niesamowicie zgrani. Byli tymi lokalnymi chłopakami z sąsiedzdtwa i byli fantastyczni; My byliśmy gwiazdami spoza miasta i byliśmy okropni. Ludzie rzucali monetami i śmiali się z nas. Musieliśmy się potem ogarnąć, więc wróciliśmy do deski kreślarskiej.

Dave Ball (Soft Cell) w Conform to Deform (Wesley Doyle), str. 37

TONY MAYO I was at the Crocs gig Soft Cell did with Depeche. I’d gone down with Stevo to give moral support. There were a couple of Spandau Ballet, a couple of Ultravox and Visage, all standing at the back, and the audience were not nice to them at all. They were jeering and throwing coins — they were horrible. What made it all the stranger to me was that it was the same crowd who would go and see Depeche Mode and be really into it. Yet at the time Depeche were a light- hearted pop band with really nice tunes and vocal harmonies. Soft Cell were far more edgy, and the crowd couldn’t seem to handle that.


TONY MAYO Byłem na koncercie The Crocs, w którym zagrali Soft Cell wraz z Depeche Mode. Poszedłem tam ze Stevo, żeby wesprzeć ich moralnie. Była tam ekipa ze Spandau Ballet, cześć Ultravox i Visage, wszyscy stali z tyłu, a publiczność wcale nie była dla nich miła. Szydzili i rzucali monetami — byli okropni. To, co było najbardziej zaskakujące, to to była ta sama publiczność, która szła na koncert Depeche Mode i była nimi naprawdę zafascynowana. A przecież w tamtym czasie Depeche Mode byli lekkim, popowym zespołem z naprawdę fajnymi melodiami i harmoniami wokalnymi. Soft Cell byli o wiele bardziej awangardowi, a publiczność najwyraźniej nie mogła tego znieść.

Tony Mayo (Naked Lunch) w Conform to Deform (Wesley Doyle), str. 37

EARLY GIGS
MODEontheROAD
STATYSTYKI TRAS
BACKSTAGE / FANZONE
BOOTLEGS

1980-08-16, Rayleigh, UK

< 1980-07-02 Southend-On-SeaRayleigh 1980-08-30 >

Setlista niepotwierdzona *

LEG: 0 | Koncert nr: 006
Data: 1980.08.16 (sobota)
Lokalizacja: The Crocs – Glamour Club, 19-23 High St, Rayleigh SS6 7EW, Rayleigh, UK
Support:
Publiczność: nominalna: – / faktyczna: – (100%)

Bootlegi: nie / 0

Komentarz: Pierwszy koncert w legendarnym The Crocs. Klub dla modnej młodzieży przełomu lat 70. i 80. W klubie tym grali wszyscy, którzy mieli ambicje aby w przyszłości liczyć się na brytyjskiej scenie nowej fali, punk i post-punk.

Dave & Co. wielokrotnie opowiadali o tym, jak to mieli rezydenturę w klubie i w pierwszym roku działalności było to ich macierzysty klub na szeroko pojętej londyńskiej scenie.

* Z tego koncertu nie jest znany bootleg ani nie jest znana setlista. Nie ma również szczątkowych relacji przytaczających wiarygodnie zagrane utwory.


EARLY GIGS
MODEontheROAD
STATYSTYKI TRAS
BACKSTAGE / FANZONE
BOOTLEGS

1982-01-20, Rayleigh, UK

< 1981-12-03 ChichesterNowy Jork 1982-01-22 >

Setlista niepotwierdzona *

Any Second Now [instrumental]
Photographic
Nodisco
New Life
Puppets
Ice Machine
Big Muff
I Sometimes Wish I Was Dead
Tora! Tora! Tora!
Just Can’t Get Enough
Boys Say Go!
What’s Your Name?

Television Set

Dreaming Of Me

The Price Of Love


Early Songs – 2
Speak & Spell – 13
Razem: 15

LEG: 3 | Koncert nr: 025
Data: 1982.01.20 (środa)
Lokalizacja: The Crocs – Glamour Club, 19 High Street, Rayleigh, Essex SS6 7EWm UK
Support: –
Publiczność: nominalna – / faktyczna: –

Bootleg: nie / 0

Komentarz: 16 stycznia depeche MODE zatrudnia nowego klawiszowca – Alan Wildera jako muzyka koncertowego z pensją tygodniową 100 funtów. Alan musi opanować grany do tej pory materiał, ponieważ zespół planuje zagrać koncert z nowym muzykiem na próbę przed wylotem do USA. Miały to być pierwsze koncerty po drugiej stronie Atlantyku w życiu. Alan ma 3 dni na opanowanie repertuaru. Na pytanie, czy miał tremę, Alan opowiedział:

Not extremely, but it was mayhem at Crocs.

Alan Wider, Bong 16 , kwiecień 1992

Alan wspomina, że opanowanie swojej partii koncertowej nie było wielką trudnością z racji tego, że większość muzyki była grana jedną ręką, a on jako zawodowy muzyk po szkołach doskonale mógł grać obiema rękami asynchronicznie, czyli co innego prawą, a co innego lewą. Alan zastąpił w zespole Vince’a z jego partiami klawiszowymi.

Często na stronach dokumentujących historyczne koncerty depeche MODE koncert ten alokowany jest przy trasie promującej singiel See You.

Mam tu spore wątpliwości (o czym będzie również na kolejnych stronach opisujących pierwszą wizytę w USA). Alan w jednym ze swoich Q&A na stronie Shunt powiedział, że grał wczesne numery, które nie zostały wydane na płytach przez krótki czas po tym, jak został przyjęty do zespołu.

I have had the dubious pleasure of actually performing 'TV Set’ which was part of the MODE live set when I first joined the group. I’m also familiar with 'Tomorrow’s Dance’ although I’ve never played or heard an actual performance of the song. Dave’s rendition / impersonation of the embryonic dM performances were enough to have left an indelible imprint on my musical memory.

Alan Wilder, Shunt.co.uk

* Z tego koncertu nie jest znany bootleg ani nie jest znana setlista. Niemniej, poprzez analogię z innymi koncertami z tej trasy, domniemywa się, że koncert miał przebieg, jak powyżej.


MODEontheROAD
STATYSTYKI TRAS
BACKSTAGE / FANZONE
BOOTLEGS