Don’t And He Touched Me Ruby Tuesday Crying In The Chapel In The Ghetto Suspicious Minds Here She Comes Five Years Rock & Roll Suicide Stone Love Mama Mia / My Funny Valentine Electricity Coming Back To You Light My Fire Love Is In The Air Wonderwall / God Save The Queen (No Future) Pretty Vacant Sometimes I Heard It Through The Grapevine A Question Of Lust
Komentarz: Zapis z hotelowej nocy po występie w RTL Samstag Nacht. Mocno zakrapiana noc w hotelu Hyatt obfitowała w przegląd piosenki studenckiej i lat 70. i 80.
Sister Of Night I’ve Got A Picture Of You Just Can’t Get Enough (Country version) Ice Machine See You Somebody When The Night Is Cold Pimpf Little 15 Sunday’s Child Everybody Photographic What’s Your Name? As Tears Go By Life On Mars Yesterday Earth Angel / Since I Don’t Have You Enjoy The Silence Motherless Child Moon River The Old Triangle Dreaming Of Me Five Years New Baby
Data: 1998.10.13 (wtorek) Adres: Vier Jahreszeiten Kempinski Hotel, Maximilianstraße 17, 80539 Monachium, Niemcy
Komentarz: Bardzo dobre nagranie z publiczności jednej z sesji barowych Martina. Andy i Peter byli obecni, często proponując piosenki i przekomarzając się. Zespół spędzał ten wieczór w swoim ulubionym hotelu i sieci – 4 Seasons Hotel.
Fajny koncert był w Monachium. Gdybym tylko wiedział w którym hotelu panowie balują, to zamiast wynajmować pokój dla siebie, to waletowałbym w Kempinskim z chłopakami.
Komentarz: W dniu emisji setu djskiego Chris Liebing, autor podcastu i właściciel wielu wytwórni wydających muzykę djską tak opowiadał o swojej fascynacji depeche MODE i współpracy przy autroskim secie djkim.
Jest 19 grudnia 2011 i jesteśmy bardzo szczęśliwi mogąc powitać Martina L. Gore’a po raz pierwszy w podcastie CLR. Martin jest powszechnie znany z pisania piosenek i kompozytorem w zespole depeche MODE. Skomponował takie hity jak „Personal Jesus”, „Enjoy The Silence” i „I Feel You”, a także z powodzeniem pracuje jako DJ i producent muzyki elektronicznej. Wraz z Vincem Clarkiem nagrał album inspirowany techno pod nazwą projektu VCMG, który ukaże się w Mute wiosną 2012 roku. Pierwsza EP VCMG zatytułowana „Spock” już się ukazała, a odpowiednie wydanie winylowe ukaże się dzisiaj, w 19 grudnia. Martin współpracował również z pionierami Techno MOTOR, jako wokalista przy pierwszym singlu z ich nadchodzącego albumu „Man Made Machine”. Pierwszy singiel, również zatytułowany „Man Made Machine”, ukaże się jutro, 20 grudnia 2011 r. W CLRX, nowej pod-wytwórni CLR Chrisa Liebinga, i będzie dostępny w iTunes wraz z teledyskiem. Możesz dostać pełną EPkę zawierającą remiksy autorstwa Radioslave, Black Asteroid i Chris Liebing na CLR.net. Martin L. Gore był ogromną inspiracją dla pokoleń melomanów i dla tego dla CLR Podcast 147 nagrał ekskluzywny set studyjny. To, że ten wybitny artysta jest gościem naszego podcastu, wiele dla nas znaczy i mamy nadzieję, że spodoba Ci się program. Więcej informacji o artyście można znaleźć na stronie: www.martingore.com
Some Great Reward – 1 Black Celebration – 3 Music For The Masses – 2 Violator – 3 Songs Of Faith And Devotion – 3 Ultra – 2 Exciter – 1 Playing The Angel – 1 Sounds Of The Universe – 4 Razem: 20
LEG: 4 | Koncert nr: 054 Data: 2009.10.31 (sobota) Adres: König Pilsener Arena, Arenastraße 1, 46047 Oberhausen, Niemcy Support: Soulsavers Publiczność: nominalna: 13.000 / faktyczna: 13.000 (100%)
Komentarz: 54. koncert na trasie. Trochę więcej, jak połowa trasy. Zespół powraca na czwartą część trasy ponownie do Europy. Zaskoczenie, że koncerty jest skrócony o kolejny kawałek. Gdy depeche MODE opuszczali Europę grali 22 numery. Powrót to 20 kawałków.
Koncert szczególny z powodu pierwszego wykonania Freelove [4] od Mannheim 2001.11.05. Dla odmiany Somebody [19] zostało wykonane jako jedno z ostatnich na tej trasie.
Ostatni raz Behind The Wheel [67] z niebieską wizualizacją od koncertu w Bremie 2009.11.01 realizatorzy obrazu poszli w pomarańczowe.
Intro Dal Mare In The Morning Shine You Owe Me Tempted Tonight All Of This And Nothing Presence Of God Just Try Don’t Cry The Last Time Take Me Back Home My Sun
Kingdom Dirty Sticky Floor Condemnation Walking In My Shoes
Ennio Morricone – 1 Songs Of Faith And Devotion – 2 Paper Monsters – 1 Hourglass – 1 The Light The Dead Sea – 5 Angeles And Ghosts – 7 Razem: 17
Komentarz: Koncert w niewielkim i ciekawym architektonicznie miejscu. W podobnych lokalizacjach Dave występował w 2003 podczas Paper Monsters Tour. Set standardowy, bez zmian w stosunku do innych, pełnych koncertówna tej trasie.
Koncert był pierwszym na którym tak restrykcyjnie sprawdzano bilety w powiązaniu do dokumentów tożsamości.
Data: 2015.10.29 (czwartek) Adres: Laut In München, Eisbach Studios, Grasbrunner Str. 20, 81677 Monachium, Niemcy Support: – Publiczność: –
Bootlegi: nie / 0
Komentarz: Każdego roku niemiecki odział Sony Music organizuje wydarzenie w Monachium – „Hałas w Monachium” (Laut In München). Jest to w części wydarzenie o charakterze wewnętrznym. Organizuje się go dla pracowników Sony Music oraz dla przedstawicieli firm współpracujących z wytwórnią. Wydarzenie było dla około 900 osób i nie było biletowane.
Intro Black Box Red River Cargo Pray Want Drifting Allelujah The Killing Ground Never Let Me Down Again In Your Room Warm Leatherette Stalker Faith Healer Shunt Black Box
Walking In My Shoes / Jezebel Personal Jesus
Występ w ramach trasy koncertowej: Selected Events / A Strange Hour with Alan Wilder & Paul Kendall
Goście specjalni występu: Gary Numan & Ade Fenton Architect Sono
Data: 2010.11.27 (sobota) Adres: Zeitenströmung, Königsbrücker Str. 96, 01099 Drezno, Niemcy Support: – Publiczność: –
Występ w ramach trasy koncertowej: Selected Events / A Strange Hour with Alan Wilder & Paul Kendall
goście specjalni: Daniel Miller (Sunroof) Gareth Jones (Sunroof)
Data: 2010.03.19 (piątek) Adres: Meistersaal (Studio 2), Hansa Tonstudios, Köthener Str. 38, 10963 Berlin, Niemcy Support: DJ Jonny Slut, Publiczność: brak danych
Komentarz: Historyczny wieczór, historyczne występy w historycznym miejscu. 19 marca 2010 roku zorganizowano wydarzenie, które tylko z pozoru było jednym z wielu koncertów promujących album Selected od Recoil. Tej nocy Alan i Paul byli zaledwie pierwszym daniem przepysznej uczty. Drugim daniem były wywiady i wspomnienia ludzi, którzy w Hansa Studio stworzyli 3 genialne albumy depeche MODE, pod przywództwem Anne Hoffman – szefowej Mute Germany, która była tłumaczem. Trzecim i ostatnim daniem tej uczty był wspólny set djski dwóch współtwórców albumu Construction Time Again. Daniel Miller i Gareth Jones zreinterpretowali album, przedstawiając ich współczesną wizję ad 2010.
In My Time Of Dying Stardust I Cast a Lonesome Shadow Only When I Lose Myself Sweetest Perfection Coming Back to You By This River Lost In The Stars In Your Room Walking In My Shoes Never Turn Your Back On Mother Earth Surrender The Love Thieves Candy Says
Loverman A Question Of Lust Condemnation Shake The Disease
The Singles 81>85 – 1 Black Celebration – 1 Counterfeit e.p. – 1 Violator – 1 Songs Of Faith And Devotion – 3 Tower Of Songs – 1 Ultra – 1 The Singles 86>98 – 2 Counterfeit 2 – 7 Razem – 18
Data: 2003.04.26 (sobota) Adres: Docks Club, Spielbudenpl. 19, 20359 Hamburg, Niemcy Support: dj Gudrun Gut Publiczność: –
Komentarz: Trzeci koncert trasy zaczął się od falstartu. Martin miał problemy na początku In My Time Of Dying, Peter Gordeno podążył mu z pomocą.
Jest to jedyny koncert z Condemnation w setliście. Wg przekazów utwór został dodany spontanicznie do setu ze wglądu na świetną zabawę na koncercie i interakcję z publicznością.
Na tym koncercie światu objawiło się wspólne klaskanie w czasie Shake The Disease. Coś, co było jedynie cechą polskich zlotów dzięki temu koncertowi wypłynęło na szerokie wody i stało się standardem w czasie bardzo wielu koncertów depeche MODE w późniejszych latach.
Fani relacjonowali, że na koncercie pojawił się Till Lindemann z Rammstein.
In My Time Of Dying Stardust I Cast a Lonesome Shadow Only When I Lose Myself Sweetest Perfection Coming Back to You By This River Lost In The Stars In Your Room Walking In My Shoes Never Turn Your Back On Mother Earth Surrender The Love Thieves Candy Says
Loverman A Question Of Lust Shake The Disease
The Singles 81>85 – 1 Black Celebration – 1 Counterfeit e.p. – 1 Violator – 1 Songs Of Faith And Devotion – 2 Tower Of Songs – 1 Ultra – 1 The Singles 86>98 – 2 Counterfeit 2 – 7 Razem – 17
LEG: 1 | Koncert nr: 002 Data: 2003.04.24 (czwartek) Adres: E-Werk, Schanzenstraße 37, 51063 Kolonia, Niemcy Support: dj Gudrun Gut Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
30 października odbył się przedpremierowy pokaz dokumentu Antona Corbijna z udziałem reżysera. Po pokazie Anton odpowiadał na pytania publiczności i mediów. Zebrałem dla Was to, co mówił Anton, oraz jak relacjonowali ten pokaz i sam dokument fani w swoich wpisach.
Kilka miesięcy temu napisałem na 101dM.pl, że film, na który się wybieramy się do kin, to będzie dokument, nie koncert. 21 listopada idziemy na film dokumentalny o grupce fanów z całego świata, którzy opowiadają o swoim życiu, tym jak muzyka depeche MODE miała wpływ na nich, ich wybory życiowe, sposób postrzegania świata. Wszyscy opowiadają o sobie, zostało to jednak ujęte w bardzo filmowy sposób. Nie popełniono tego błędu z dokumentu Our hobby is depeche MODE (Posters came from the wall), w którym po prostu odwrócono kamerę w stronę fanów i pozwolono im mówić, co tylko chcieli. Wg relacji uczestniczących fanów całość jest bardzo mocno przepracowana. Zanim odpalono kamery, fani spędzili długie sesje, opowiadając o sobie, dokumentując (przez Skype i na wideo) miejsca, w których żyją. Wszystko to zostało sprawdzone, a następnie w dokumencie zostało wykorzystane wszystko to, co dobrze wychodzi w obrazku i tworzy rytm dokumentu. Bardzo głęboka praca dokumentalistyczna i przedprodukcyjna.
Pomysł na nakręcenie SiTF pochodzi od Kesslera i Pollocka, to oni zaproponowali reżyserię holendrowi. Co ciekawe za preselekcję bohaterów odpowiadają również wyżej wymienieni Panowie. Nie będę się rozwijał dlaczego konkretni fani zostali wybrani do filmu, nie chcę Wam psuć seansu.
Jeżeli nastawiacie się, że za trzy tygodnie idziecie na film o depeche MODE, że idziecie na koncert, jak to było w minionych latach, to warto się zastanowić, czy dobre bilety kupiliście. To jest dokument o FANACH słuchających depeche MODE, nie o zespole. depeche MODE pełni w tym filmie dokumentalnym rolę drugorzędną, dopełniającą. Jedni uczestnicy pokazu relacjonują, że udział dokumentu do koncertu (zespołu) jest 50:50, a są tacy, co twierdzą, że 30:70 na korzyść dokumentu to i tak sporo. Muzyka w SiTF ma tylko takie znaczenie jak kawałki zamówione u kompozytora do pocięcia i wykorzystania w ścieżce dźwiękowej. Utwory zostały dobrane, aby w warstwie lirycznej i klimatycznej dopełniać wątki narracyjne poszczególnych składowych dokumentu. Ogranie, oklepanie koncertowe wybranych kawałków nie miało tu wielkiego znaczenia. Na potrzeby dokumentu wykorzystano łącznie 10 kawałków do umajenia dokumentu:
Precious A Pain That I’m Used to Cover Me Enjoy The Silence Personal Jesus Never Let Me Down Again Everything Counts Just Can’t Get Enough Where’s The Revolution Heroes
Kawałki w SiTF są jak rodzynki w cieście i to niecałe. Znamy to z dokumentu 101. Jeżeli wytwórnia zadecydowałaby się na wydanie soundtracku z tego dokumentu, to wyglądałby on jak powyżej. Do ścieżki dźwiękowej jeszcze wrócę…
Wrong – Hannover 2017.06.12 – photo by Martini (101dM.pl / MODE2Joy.pl)
Jaka jest w takim razie różnica między dokumentem 101 a dokumentem SiTF? Wg słów Antona, który udzielił krótkiego wywiadu dla BBC6 – 101 był o zespole i grupce ludzi – tzw randomów – nie koniecznie fanów – wybranych w castingu w klubie. Taki protoplasta realityshow. Tym razem otrzymujemy dokument eksplorujący życie ludzi, dla których muzyka depeche MODE jest soundtrackiem ich życia. Całości możecie posłuchać na stronie BBC6 od 1:37’30 – 1:44’00. Nie mniej trzeba podkreślić, że SITF nie jest remejkiem 101, ale zupełnie czymś innym, od tego, co zostało stworzone dla zespołu na przestrzeni lat. Najlepiej to określił współautor książki HALO – Kevin May w swoim wpisie na Twitterze:
If you want the film to have lots of Depeche Mode footage from the brilliant gigs in Berlin, you'll be about 30% satisfied. It's not a gig film.
Skoro co do dokumentu SiTF mamy już jasność, to co dalej? 21 listopada, to nie jest data wydania tego dokumentu, to jest jedynie data projekcji w kinach, kropka. Tak na dobrą sprawę to ciągle nie wiemy, kiedy będzie wydany koncert z Berlina i w jakiej postaci. Nie będzie to na pewno w 2019, żeby nie kanibalizować wydania MODE BOX. Wg relacji fanów uczestniczących w pokazie dokument SiTF zostanie wydany w 2020 roku, obok tego będzie wydany koncert, czyli to na co wielu czeka. Pomiędzy tym będzie można wielokrotnie obejrzeć dokument na Netflix. Czyli będzie zachowany tu klasyczny schemat znany z filmów fabularnych — Film w kinach, Film na festiwalach, Film w TV (na platformie VOD), Film na nośnikach domowych (BR/DVD).
Nadal nie wiemy nic o zawartości koncertu Berlina na wideo i ewentualnej zawartości koncertu w formie audio. Nie wiemy nadal nic o tym, czy kinowy dokument będzie wydany razem z koncertem w wersjach wideo i audio, czy też obecnie poznaliśmy jedynie tytuł dokumentu, a koncert na wideo i audio będzie wydany jako oddzielna pozycja, z własnymi numerami, tytułem itp. Tak na dobrą sprawę hasło depeche MODE jest tu jedynie lewarem. Jak widać, sporo jeszcze nie wiadomo i wcale nie jesteśmy bliżej finału. Scenariusz na wydanie materiału z Berlina został rozpisany na długie miesiące i będziemy uczestnikiem tego serialu jeszcze długo.
Where’s The Revolution – Live Spirits – Live In Berlin 25.07.2018
W to wszystko należy wpisać jeszcze jedną rzecz. Anton zapowiadał już jakiś czas temu, że pracuje nad wydaniem książki o depeche MODE. W plotkach mówi się, że Anton planuje też wydać razem z książką również reedycje Strange i Strange Too.