LEG: 3 | Koncert nr: 066 Data: 1981.07.29 (środa) Lokalizacja: The Bridgehouse Club, Bidder Street, Canning Town, Londyn, E16 4ST, UK Support: Voice of Reason Publiczność: nominalna: ok. 200 / faktyczna: ok. 200
Bootleg: tak / 1
Komentarz: 29 lipca był bardzo ważnym dniem w historii Zjednoczonego Królestwa. Tego dnia książę Karol i księżna Diana wzięli ślub. Londyn był zawalony poddanymi z całego królestwa, jak i koronowanymi i wybieralnymi głowami państw z całego świata.
Dla depeche MODE też był, to super ważny dzień, ponieważ wystąpili po raz pierwszy w Top Of The Pops z kawałkim New Life. Zespół musiał przebić się przez Londyn ze studia TV do dzielnicy Canninng Town, metrem z klawiszami na kolanach, aby móc wystąpić po raz kolejny w klubie Bridgehouse.
Jeden z kilku znanych koncertów zagranych jako MODEPECHE, tak były publikowane ogłoszenia w prasie muzycznej. Wg relacji Summer 1981 Intro [13] nie zostało zagrane na tym koncercie ze względu na póxne przybycie dM z TOTP i bardzo krótką próbę. Nie było czasu na próbę i Intro ponieważ w klubie była już publiczność która zapłaciła za bilety zobaczyć nowy, nieznany zespół.
LEG: 0 | Koncert nr: 015 Data: 1980.10.30 (czwartek) Lokalizacja: The Bridgehouse Club, Bidder Street, Canning Town, Londyn, E16 4ST, UK Support: Zeitgeist Publiczność: nominalna: ok. 1,000 / faktyczna: przeszło 1,000+
Bootleg: tak / 1
Komentarz: To jest najstarszy koncert na którym zarejestrowano bootleg. Do tego był to soundboard, czyli oznacza to, że nagranie wypłynęło z wnętrza szeroko pojętego zespołu.
Dave przedstawia ostatnią kawałek Dreaming Of Me [15], jako Dreams Of Me. Numer The Price Of Love [18] autorstwa The Everly Brothers we wczesnym wykonaniu. Tomorrow’s Dance [2] i Reason Man [2] – jedne z dwóch znanych wykonań tych numeru.
Speak & Spell – 1 A Broken Frame – 1 Construction Time Again – 1 Black Celebration – 1 Music For The Masses – 2 Violator – 4 Songs Of Faith And Devotion – 2 Ultra – 1 Exciter – 1 Playing The Angel – 8 Razem: 22
LEG: 2 | Koncert nr: 077 Data: 2006.04.02 (niedziela) Lokalizacja: Wembley Arena, Arena Square, Engineers Way, Londyn HA9 0AA, UK Support: The Bravery Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Speak & Spell – 1 Construction Time Again – 1 The Singles 81 > 85 – 1 Black Celebration – 1 Music For The Masses – 2 Violator – 4 Songs Of Faith And Devotion – 2 Ultra – 1 Exciter – 1 Playing The Angel – 8 Razem: 22
LEG: 2 | Koncert nr: 078 Data: 2006.04.03 (poniedziałek) Lokalizacja: Wembley Arena, Arena Square, Engineers Way, Londyn HA9 0AA, UK Support: The Bravery Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
LEG: 1 | Koncert nr: 000 Data: 1998.08.27 (czwartek) Lokalizacja: Three Mills Island Studios, Three Mill Lane, Londyn E3 3DU, UK Support: – Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bootleg: nie / 0
Komentarz: Trzy dni prób w Londynie poprzedziło programowanie klawiszy. Zespół postawił na sprawdzone metody i sprzęt znany z poprzedniej trasy:
Martin – 2x gitary Knight (Gretsch Anniversary – kopie) / 1x Gretsch Tennessee Rose / 2x Emax II na scenie. 2x samplery Akai S3000XL za sceną komunikujące się z klawiszami po szynie MIDI.
Andy – 2x Emax II na scenie. 2x samplery Akai S3000XL za sceną komunikujące się z klawiszami po szynie MIDI
Peter – Roland A90 / Roland JP8000 / Roland JD800 – na scenie. Moduły Roland JV 1080 / 2x samplery Akai S3000XL za sceną komunikujące się z klawiszami po szynie MIDI.
Christian – Zestaw perkusyjny Sonor. Mocno zmodyfikowany pod potrzeby Christiana, tzw custom built.
LEG: 1 | Koncert nr: 000 Data: 1998.08.26 (środa) Lokalizacja: Three Mills Island Studios, Three Mill Lane, Londyn E3 3DU, UK Support: – Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bootleg: nie / 0
Komentarz: Sezon na promocję rozpoczął się 1998.04.20 od konferencji prasowej w Kolonii. W połowie lipca rozpoczęły się zdjęcia do clipu Only When I Lose Myself [64] i sesje zdjęciowe, a z początkiem sierpnia seria wywiadów dla europejskich TV, stacji radiowych i gazet. Wywiady potrwały praktycznie do rozpoczęcia prób przed trasą.
Równolegle do tego trwał proces programowania sprzętu z myślą o trasie tak, aby wejść w proces prób bez niepotrzebnych przestojów.
Odsyłam od 37 numeru BONG, który praktycznie w całości jest poświęcony trasie, promocji i wszystkiego, co się działo wokół składanki, singla i koncertów w 1998 roku. O czym mogliście przeczytać przy okazji pierwszego dnia prób.
LEG: 1 | Koncert nr: 000 Data: 1998.08.25 (wtorek) Lokalizacja: Three Mills Island Studios, Three Mill Lane, Londyn E3 3DU, UK Support: – Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bootleg: nie / 0
Komentarz: Zespół w nowym składzie rozpoczął finalny okres prób w ostatnim tygodniu sierpnia. Właściwie tuż przed samym rozpoczęciem trasy w Europie.
The production rehearsals took place during the last week of August at Three Mills Island Studios in East London. The run through the set commenced each day at 3 pm and lasted for over two hours, giving everyone an opportunity to see what needed to be changed or improved on the sound, lights, projection, instrumentation etc. Apart from the rehearsals, the Band had to complete interviews for the Estonian media and several US tabloids – Boston Globe, Washington Post, Launch, San Diego Tribune and Denver Post, to name a few.
BONG 37, str. 7 / 14-15
Dla jasności to nie było tak, że zespół koncertowy pracował jedynie 2-3 h dziennie. Po każdym dniu powstawała lista poprawek, które potem były nanoszone, następnie po przybyciu trójki z Basildon następowało sprawdzenie tego, co zostało uzgodnione i poprawione. Dotyczyło to zarówno kwestii muzycznych, jak i pozostałych elementów planowanego spektaklu muzycznego.
Any Second Now Photographic Nodisco New Life Puppets Ice Machine Big Muff I Sometimes Wish I Was Dead Tora! Tora! Tora! Just Can’t Get Enough Boys Say Go! What’s Your Name?
Komentarz: Podobno drugiej nocy na drugi bis włączony był do setu Addiction [1]. W biografiach przebija się to nie do końca ostro. Niestety nie ma wiarygodnych źródeł. Dlatego oznaczam tę setlistę, jako niepotwierdzoną z ostrożnym prawdopodobieństwem tego faktu.
* Z tego koncertu nie jest znany bootleg, ani nie jest znana setlista. Niemniej, poprzez analogię z innymi koncertami z tej trasy, domniemywa się, że koncert miał przebieg, jak powyżej.
Any Second Now Photographic Nodisco New Life Puppets Ice Machine Big Muff I Sometimes Wish I Was Dead Tora! Tora! Tora! Just Can’t Get Enough Boys Say Go! What’s Your Name?
Komentarz: Zakończenie trasy po Wielkiej Brytanii. Finałowe koncerty w Londynie.
* Z tego koncertu nie jest znany bootleg, ani nie jest znana setlista. Niemniej, poprzez analogię z innymi koncertami z tej trasy, domniemywa się, że koncert miał przebieg, jak powyżej.
LEG: 0 | Koncert nr: 004 Data: 1981.09.19 (sobota), godzina 20:00 Lokalizacja: The Venue, 160 Victoria St, London SW1E 5LB, UK Support: – Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bilety:
2,00 GBP
Rozkład jazdy:
Drzwi – 17:00
Bootlegi: nie / 0
Komentarz: Drugi z serii koncertów charytatywnych zagrany na rzecz Amnesty International. To jest dowód na to, że depeche MODE potrafiło grać takie koncerty, ale nie kiedy byli sławni, lecz w momencie, gdy byli ledwo rozpoznawalną gwiazdą. Jest to drugi koncert z rzędu zagrany tego dnia tego samego wieczoru. Na początku kariery nie był to wcale coś niespotykanego. Później jeszcze w Japonii potrafili grać dwa koncerty tego samego dnia. I set był krótszy i sił jakby więcej.
Z relacji wiadomo, że na obu koncertach pojawiły się na pewno te utwory. Kolejność jest prawdopodobna, a reszta setu nieznana. Z dużym prawdopodobieństwem można dopisać do tej set-listy również Television Set, gdyż był to ich ulubiony numer w owym czasie i raczej na pewno grali go na każdym koncercie. Nie mniej brak informacji sprawia, że nie ma go w tym okrojonym zestawieniu. Drugi koncert był przygotowany dla osób pełnoletnich. Późniejsza pora z alkoholem w czasie i po występie.
Koncert, który jest jakby zajafką, próbą przed główną trasą koncertową. Trzeba tu zauważyć, że to, co widzicie to nie jest pełna setlista. Jedynie utwory, które w relacjach o tym koncercie pojawiały się w artykułach oraz od fanów.
LEG: 0 | Koncert nr: 003 Data: 1981.09.19 (sobota), godzina 17:00 Lokalizacja: The Venue, 160 Victoria St, London SW1E 5LB, UK Support: – Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bilety:
2,00 GBP
Rozkład jazdy:
Drzwi – 17:00
Bootlegi: nie / 0
Komentarz: Koncert, który jest jakby zajafką, próbą przed główną trasą koncertową. Trzeba tu zauważyć, że to, co widzicie to nie jest pełna setlista. Jedynie utwory, które w relacjach o tym koncercie pojawiały się w artykułach oraz od fanów.
Warto też dodać, że był to pierwszy z dwóch koncertów, jakie zespół zagrał tego wieczoru. Pierwszy koncert był przygotowany dla młodzieży poniżej 18 roku życia. Wczesna pora i brak alkoholu w czasie występu.
Pierwszy z charytatywnych koncertów zagranych na rzecz Amnesty International. depeche MODE i charytatywne koncerty to przez wiele lat było coś nieprzystającego do siebie. Zespół nie chwalił się tym, ani też nie uczestniczył w tego typu wydarzeniach. Po raz pierwszy przeczytałem o tym dopiero w biografii zespołu autorstwa J. Millera. Późniejsza wstrzemięźliwość zespołu w udziale w tego typu przedsięwzięciach wiązała się z jednej strony ze zbytnią alternatywnością względem ówcześnie obowiązującego mainstreamu, a z drugiej strony sam zespół nie palił się do tego typu akcji.
Intro [Everything Counts (reprise)] Everything Counts Now, This Is Fun Two Minute Warning Shame See You Get The Balance Right! Love, In Itself Pipeline The Landscape Is Changing And Then… Photographic Told You So New Life More Than A Party
The Meaning Of Love Just Can’t Get Enough
Boys Say Go!
Speak & Spell – 4 A Broken Frame – 3 Construction Time Again – 10 The Singles 81 > 85 – 1 Razem: 18
LEG: 1 | Koncert nr: 021 Data: 1983.10.06 (czwartek) Lokalizacja: Hammersmith Odeon, 45 Queen Caroline St, Londyn W6 9QH, UK Support: Matt Fretton Publiczność: nominalna: – / faktyczna: –
Bootlegi: nie / 0
Komentarz: –
* Z tego koncertu nie jest znany bootleg, ani nie jest znana setlista. Niemniej, poprzez analogię z innymi koncertami z tej trasy, domniemywa się, że koncert miał przebieg, jak powyżej.