Billboard ogłosił dziś 10 największych tras kończącego się roku. Tylko ani to nie jest pełne podsumowanie, ani roku. Na pełne podsumowanie trzeba by poczekać tak gdzieś do marca 2024. Tylko kogo to będzie wtedy interesować poza branżowymi specjalistami.
Najpierw zestawienie na podstawie którego Billboard ogłosił swój ranking:
| No | Artysta | Przychód (USD mln) | Frekwencja (mln) | Liczba koncertów |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Beyonce | $570.5 | 2.7 | 55 |
| 2 | Coldplay | $342.5 | 3.2 | 55 |
| 3 | Harry Styles | $338.2 | 3.1 | 69 |
| 4 | Morgan Wallen | $260.4 | 1.3 | 44 |
| 5 | Ed Sheeran | $256.9 | 2.5 | 46 |
| 6 | P!nk | $226.6 | 1.6 | 37 |
| 7 | Elton Jon | $210.0 | 1.3 | 65 |
| 8 | The Weekend | $192.5 | 1.9 | 35 |
| 9 | depeche MODE | $175.2 | 1.8 | 47 |
| 10 | Blackpink | $148.3 | 0.7 | 29 |
Billboard Boxscore's Top Tours of 2023??
— billboard (@billboard) December 1, 2023
No. 9 – @depechemode pic.twitter.com/D5QKj19sj5
Powyższe zestawienie to tylko stop klatka na podstawie danych, jakie spłynęły na koniec listopada. Dane, na podstawie których prezentowane jest powyższe zestawienie w przypadku depeche MODE nie obejmuje praktycznie całej trasy po Ameryce Północnej, jak również koncertów, które jeszcze się nie odbyły, a bilety zostały już sprzedane. 47 koncertów z podsumowania to końcówka września, czyli do koncertów w Meksyku. Na dobrą sprawę bardziej jest to podsumowanie 9 miesięcy niż całego roku.

Dysponuję wyrywkowymi danymi o pojedynczych koncertach z Europy i Ameryki Północnej, ale póki nie będę w posiadaniu pełnego zestawienia z poszczególnych nóg nie pokuszę się o przygotowanie tekstu podsumowującego finansowo drugą nogę w Europie oraz trzecią nogę w Ameryce Północnej. Nie mniej przeglądając poszczególne setlisty z trwającej obecnie trasy, znajdziecie takie dane w opisach poszczególnych koncertów.
